úterý 15. ledna 2013

Vrbová inspirace






















Máme strašně malinkou zahrádku - pouhých 80m2.Nemám žádné zahradnické zkušenosti, přesto mám trochu představu, jakou bych jí chtěla mít..Budeme bourat starou chatku a stavět novou a pak už můžu začít naplno řádit.Kvůli bourání jsem nemohla loni na zahrádce nic moc dělat, tak jsem jen na protější straně zahrádky  aspoň stavěla drobné vrbové stavby.Mám v plánu nechat zahrádku co nejvíc porůst zelení, jsem sama zvědavá, jestli se to na jaře zazelená, vrby jsem sázela v létě.Nechybí ani hrací koutek s domečkem a hradem pro syna,dětský záhonek, boudička pro pejska, loubí, opěrná zeď na plazivky,  atd.

9 komentářů:

  1. Waw, som očarená, záhradka možno malá ale majiteľka s bohovskými nápadmi. Veľmi sa mi páči nápad s vrbovým opletom nad šachtou na vodu??? Na chalupe máme tiež s plechovým nepekným poklopom a nápad s tou "strieškou" z vr'by je skvelý. To sú iba narezané prúty alebo je naozaj zasadená? Celkom by ma bavilo, keby sa na tom ťahala nejaká pekná rastlinka.

    OdpovědětVymazat
  2. Renčo, děkuju za pochvalu :-) A ty myslíš tu stříšku s vlaječkou? To je pískoviště, je to přikryté, aby tam nechodila kočka.Udělala jsem ji proto,aby tam měl syn v létě stín, když se to zazelená.Jinak ty pruty jsou jen nařezané a píchnuté do země, cca 25-30 cm, ze začátku je to potřeba hodně zalévat, jakmile to trochu začne zelenat, uz to neni nutné.Vrba je prý takový plevel a roste dobře.Já to dělala v létě, zelení už to trochu bylo, tak uvidím, jaké to bude na jaře, dám pak vědět :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Reni, neumřela jsem, jenom se biju s googlem - dělá mi to strašný problém se zorientovat, asi už mám všechny mozkové buňky usmrcené. Musím si Tě přidat do odběru na mail, abych se sem vždycky dostala, protože už jsem Tě několikrát hledala a musela se snížit ke vstupu na MS, abych si zase kopla adresu :-D. Jistě chápeš stupeň mého ponížení :-D. Jak Ti tady můžu poslat jenom zprávu?? Denisa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to jsem moc ráda, ze jsi neumřela, uz jsem si myslela, ze jsi docista zanevrela na internet :-D napis mi na mail - rene.pospichalova@seznam.cz jo ? :-)

      Vymazat
    2. kdepak, jen jsem si kvůli Tvému blogu vytvořila tři profily na googlu a stejně se sem nemohla dostat. Mám blbé připojení a navíc... fakt nemůžu v tom googlu zorientovat, vždycky jsem to vzdala, když jsem si Tě klikla a najelo mi to bez přihlášení. Tak jsem dala přihlásit a nešlo mi dostat se zpět. A do příště jsem zapomněla, co mám vlastně za profil, tak znova :-D, jak říkám, už jsem vymazaná.

      Vymazat
  4. Velmi oceňuji stavbičky z vrbového proutí. Jsou to něžné prvky. Vaše malá velikost zahrádky, respektive velká malost se může snadno změnit ve velkou výhodu. Je to ideálni rozměr pro opravdovou útulnost. Moc vám držím palce do veselého tvoření.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za krásný komentář, napsal jste to moc hezky.Ze začátku mi velikost zahrádky dost vadila, ale pak jsem na to začala nahlížet jako na výhodu a teď už mě to vůbec netrápí.Na netu už jsem viděla spoustu fotek ještě menších zahrad, které byly perfektně využité v každém cm.Tak snad se mi podaří se tomu aspoň přiblížit, budu postupně vkládat další fotky.

      Vymazat
  5. Zase jeden úžasný blog plný inspirace.Vrbové domečky...krása...já mám z červeného nebo žlutého proutí a srnkám moc chutná:-(((takže už čtvrtý rok sázím a sázím nanovo.Ani se mi nechce věřit, že na tak malou plochu se toho tolik vejde.Moc krásné.Dovnitř domečku z vrbového proutí jste dala folii?Já tam zatím nechávám růst trávu,ale je to dosti nepraktické na údržbu.Vychytávka kolem stromu super...škoda že už nemám proutí,ale příští roku určitě vyzkouším.Pořád jsem přemýšlela jak kolem stromů udělat záhonky když už si tam rostou...no krása paráda zase přijdu nakouknout:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucko, moc vám děkuju, pochvala mě vždycky udělá radost, kor když jsem začátečnice :-) Dala jsem do domečku zahradní textilii, kvůli sekání trávy a taky že se na to dá pak v létě třeba deka, nebo polštářky...je to lepší na údržbu.Jinak přijďte kdykoliv nakouknout, postavila jsem na zahrádce i různé zástěny apod, ale ještě jsem to nevyfotila, čekám, až se udělá trochu lepší počasí. :-)

      Vymazat